Na prvi pogled ni videti prav nič posebnega, morda le ploščat kos črnega sladkega korena. Toda superlight KONE UltraRope® je popolnoma nov pogled na dvigalo. Izdelan je iz jedra iz ogljikovih vlaken, obdan z edinstvenim premazom z visokim trenjem, tehta le približno petino podobne običajne jeklene vrvi.
Morda ne razmišljate o tem, vendar teža vrvi dvigala vpliva na vse. Lažja je vrv, manjša in lažja je protiutež dvigala in zanka dvigala. Lažja vrv torej znatno zmanjša celotno gibljivo maso in porabo energije. To je pomembno, še posebej, ker stavbe postajajo višje. Prvih deset najvišjih na svetu že doseže višino več kot 500 metrov ali približno 100 nadstropij na stavbo. V strukturah, ki so tako visoke, z uporabo običajne tehnologije dviganja dvigal pomenijo premikajoče se mase, ki tehtajo okoli 27.000 kilogramov. To je tako, kot da bi v jašek namestili deset terenskih vozil in jih premaknili gor in dol ob dvigalu!
Na tej točki postanejo vrvi tako težke, da so potrebne dodatne vrvi samo za dvig teže samih vrvi. To je eden od razlogov, zakaj ima večina zelo visokih stavb nebotičnike, do katerih se iz pritličja pride z enim sklopom dvigal, z drugim sklopom dvigal pa se ljudje povzpnejo v višja nadstropja.
Uporabite KONE UltraRope.
S tem se teža gibljivih mas v jašku za 500 metrov visoko stavbo zmanjša na približno 13.000 kilogramov ali toliko, kolikor znašajo štiri terenska vozila. To zmanjšanje je tako pomembno, da omogoča potovanje od pritličja do mansarde v enem samem neprekinjenem prevozu z dvigalom - tudi v stavbi, ki se dviga do višine enega kilometra!
"Z dvižno vrvjo, ki je za 80 % lažja od običajne jeklene vrvi, dosežemo 15-odstotno zmanjšanje porabe energije za naša visokogradna dvigala. To ne pomeni le večje učinkovitosti delovanja, temveč tudi 11-odstotno povečanje celotnega ogljičnega odtisa v življenjskem ciklu," pravi Timo Vlasov, vodja ponudbe MP pri družbi KONE.
Manj mrtve teže, več koristi
Z vrvjo KONE UltraRope so koristi toliko večje, kolikor višje ste, saj manjše gibljive mase omogočajo zmanjšanje lastne teže, ki se prenaša navzgor ali navzdol vsakič, ko nekdo skoči v dvigalo v višjih nadstropjih. To pomeni manjšo porabo energije in nižje obratovalne stroške. Na primer, prihranek energije pri 500-metrski vožnji dvigala z uporabo vrvi KONE UltraRope je v primerjavi s konvencionalno tehnologijo približno 15 %. Pri 800-metrski vožnji pa je prihranek več kot 40 %.
Še en izziv, s katerim se soočajo dvigala v visokih stavbah, je nihanje stavbe. Tudi v tem primeru KONE UltraRope ponuja rešitev. Ker ogljikova vlakna resonirajo s povsem drugačno frekvenco kot večina gradbenih materialov, vključno z jeklom in betonom, je vrv KONE UltraRope manj občutljiva na nihanje stavbe in omogoča zmanjšanje časa zaustavitve dvigala med močnimi vetrovi in nevihtami.
Integrirano luksuzno letovišče Marina Bay Sands v Singapurju je bilo prvo, ki je nekatere običajne jeklene vrvi zamenjalo z vrvmi KONE UltraRope. Novo tehnologijo so sprejeli tudi drugi veliki projekti, kot so Sky Tower v Aucklandu na Novi Zelandiji, pisarniška stavba Premium 180 Brisbane v Avstraliji in 57-nadstropna stavba 110 North Wacker v Chicagu.
Brez rje, brez obrabe
Čeprav KONE UltraRope olajša potovanje, omogoča tudi enostavno vzdrževanje. Za razliko od jekla ne rjavi, se ne razteza ali obrablja. Njegov poseben premaz ne zahteva mazanja, zaradi česar je okolju prijazno vzdrževanje status quo.
Daljša življenjska doba izdelka KONE UltraRope je prav tako koristna, saj menjava vrvi v visoki stavbi ni lahka naloga.
"Danes je KONE UltraRope pomembnejši kot kdaj koli prej," pravi Vlasov, "in močno prispeva k našemu trajnostnemu uspehu s strategijo strank."