Ni vse, kar vidite v filmih, resnično. V resničnem svetu so dvigala in pomične stopnice zelo regulirana in zasnovana s številnimi varnostnimi funkcijami, ki ščitijo potnike. V družbi KONE smo zavezani k varnosti tistih, ki se zanašajo na naše izdelke za varen in nemoten prevoz.
Ohranjanje varnosti dvigal je skupno prizadevanje, ki vključuje ponudnike storitev tehnologije in vzdrževanja, lastnike stavb in uporabnike opreme. Pomembno je, da sledite preprostim varnostnim nasvetom in zagotovite nemoteno vožnjo.
Razkrinkajmo nekaj urbanih legend o dvigalih.
Mit #1: Dvigala drži ena vrv, ki bi se lahko pretrgala.
Razmislite še enkrat! Dvigala so podprta z več jeklenimi vrvmi, vsak vrv pa lahko podpira polno naloženo kabino. Zelo nenavadno je, da se strga celo ena vrv. Tudi v izjemno malo verjetnem primeru, ko se vse vrvi zaskočijo, bodo varnostne funkcije, kot je regulator prekoračitve hitrosti, zaznale preveliko hitrost dvigala in aktivirale varnostne naprave za zaustavitev dvigala. Tisti akcijski prizori, kjer iskre odletijo z vodilnih tirnic, medtem ko dvigalo nekontrolirano drvi navzdol, so čisti kino.
Mit #2: Prenatrpano dvigalo bo padlo.
Ni res. Običajno se preobremenjena kabina preprosto ne bo premaknila. Vrata bodo ostala odprta in alarm bo lahko zazvonil, dokler ne bo dovolj ljudi izstopilo iz dvigala, da bi zmanjšalo težo. Številna dvigala so opremljena s tehnologijo, ki bo kolesarje učinkovito vodila do razpoložljivih dvigal, da bi zmanjšala prenatrpanost.
Mit #3: V kabini dvigala lahko zmanjka kisika, če se zatakne med nadstropji.
Kabine v dvigalih so dobro prezračeni. Medtem ko se državni predpisi lahko razlikujejo, obstajajo mednarodni standardi za prezračevanje, ki jih je treba upoštevati, da se zrak prosto giblje noter in ven. V nekaterih primerih so dvigala opremljena tudi s klimatsko napravo.
Mit #4: Iz notranjosti kabine dvigala je mogoče pobegniti v gred skozi varnostno loputo.
Varnostne lopute ali vrata pasti pogosto obstajajo za namene reševanja, večino pa lahko od zunaj odprejo le usposobljeni reševalci. Potniki jih nikoli ne bi smeli poskušati uporabiti kot poti za izhod v sili. Torej, če ste ujeti v dvigalu, je najvarneje, da pritisnete gumb za alarm (ali pokličete pomoč v telefonu), ostanete na mestu in počakate, da vas rešijo.
Nikoli ne poskušajte priti ven sami. In tudi nikoli ne odpirajte vrat dvigala, ker dvigalo morda ni pred odprtino vrat. Sebe in druge potnike lahko spravite v nevarnost.
Mit #5: Če večkrat pritisnete gumb za klic, bo dvigalo prispelo hitreje.
Žal mi je, da sem razočaran, vendar to ni tako. Ko pritisnete gumb, dvigalo dobi vaš "klic" in njegova programska oprema določa pot dvigala. Obstajajo preprostejši in bolj izpopolnjeni klicni sistemi, vendar je osnovna ideja enaka: en pritisk je dovolj za ustvarjanje akcije.
Če večkrat pritisnete gumb, se pogosto počutimo, kot da delamo nekaj, da bi pospešili stvari - v resnici pa to ne spremeni ničesar. Če enkrat v notranjosti kabine pritisnete gumb "zapiranje vrat", se bodo vrata prej zaprla.
Mit #6: Vrata dvigala se lahko odprejo med nadstropji.
Preprost odgovor je ne. Kabina dvigala nadzoruje odpiranje pristajalnih vrat. Če kabina ne prispe na tla, ni signala, ki bi sprožil odpiranje pristajalnih vrat. Če ste v dvomih, v nobenem primeru ne poskušajte odpreti vrat ali izstopiti sami. Ne glede na vse, ne paničarite. Živčnost bo stvari le še poslabšala, zato je prva stvar, ki jo morate storiti, globoko vdihniti. In če ste že vzpostavili stik z vzdrževalnim osebjem ali osebjem za nujne primere, sedite tesno. Klice ujetosti v dvigalo vedno jemljemo resno, KONE pa se osredotoča na to, da vas čim hitreje reši na varen način.